دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد


انتشار : 1400/04/16


دوره های آموزشی راهنمایان گردشگری بازنگری شد

زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری گفت: در سالهای گذشته فقط برای 3 گروه راهنمایان شامل فرهنگی، طبیعت گردی و ژئوتوریسم دوره آموزشی طراحی شده بود که با توجه به تغییرات و روندهای جدید، دوره های یاد شده نیاز به بازنگری داشت.

او افزود: به منظور به روزرسانی دروس آموزشی و با بهره مندی از نظرهای کارشناسی اساتید مربوطه و مشارکت تشکل های حرفه ای مقرر شد دوره یاد شده در دو گروه راهنمایان فرهنگی و راهنمایان طبیعت گردی ساماندهی شود.

 

شفیعی گفت: براساس بازنگری های انجام شده نزدیک به 500 ساعت دوره آموزشی ویژه راهنمایان فرهنگی و حدود 600 ساعت آموزشی ویژه راهنمایان طبیعت گردی طراحی شده و آماده ابلاغ از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در نهایت اجرا از سوی موسسات آموزشی برای ارتقای کیفیت در این بخش است.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات، آموزش و برنامه ریزی گردشگری، براساس تعاریف جدید که منطبق با قانون مربوط به آموزش راهنمایان گردشگری است، یک دوره آموزشی با محوریت فعالیت های طبیعی و دوره دیگر با محوریت فعالیت های فرهنگی در دو بخش داخلی و بین المللی پیش بینی شده است.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت نقش راهنمایان گردشگری در ارتباط با گردشگران داخلی و خارجی افزود: راهنمایان می توانند کیفیت سفر گردشگران و نگرش آنها در مورد مقاصد گردشگری را تحت تاثیر قرار دهند؛ لذا جایگاه مهمی در زنجیره صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده اند


تماس با ما
  • تلفن :
  • تلفن : پشتیبانی 24 ساعته
  • آدرس :
  • ایمیل :
  • پشتیبانی پرواز داخلی - موبایل :
تماس با ما درباره ما قوانین و مقررات پیگیری خرید اخبار
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هواپیمایی مارال گشت پارس می باشد طراحی وبسایت : ایران تکنولوژی