30 واحد بوم گردی مینودشت منتظر دریافت تسهیلات هستند


انتشار : 1400/06/18



رضا پورمهدی اظهار داشت: تعدادی از این متقاضیان صاحب زمین بوده و خواستار احداث واحد بوم گردی هستند اما بیشتر آنان پیگیر تبدیل فضای فعلی خود به اقامتگاه های بوم گردی به منظور جذب گردشگر می باشند.

وی افزود: طی 2 سال گذشته و به سبب شرایط کرونایی و نبود تسهیلات ارزان قیمت در حوزه عشایری و روستایی در سطح کشور، هیچ وامی برای احداث یا توسعه واحدهای گردشگری مینودشت پرداخت نشده درصورتیکه تمام متقاضیان برای راه اندازی واحدهای بوم گردی خود نیاز به دریافت وام دارند.

 

پورمهدی اضافه کرد: تاکنون 17 مرکز بوم گردی روستایی در مناطق خوش آب و هوای جنگلی و کوهستانی مینودشت با هزینه تقریبی 250 میلیارد ریال راه اندازی شده که بخش قابل توجهی از این هزینه ها در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت از سوی دولت به متقاضیان پرداخت شده است.

وی همچنین یادآور شد که هم اکنون 22 خانه مسافر در شهرهای مینودشت و دوزین و برخی روستاهای شهرستان مینودشت فعالیت دارند.

بوم گردی یا همان گردشگری روستایی شکلی جدید از صنعت گردشگری رواج یافته در کشور است که در آن افراد به جای حضور در هتل ها و اماکن شلوغ و پرازدحام راهی روستاهای بکر و دورافتاده می شوند تا به دور از هیاهوی زندگی روزمره دمی و ساعتی، شاید هم روزی و هفته ای را در آرامش برآمده از این ویژگی ناب سپری کنند.


تماس با ما
  • تلفن :
  • تلفن : پشتیبانی 24 ساعته
  • آدرس :
  • ایمیل :
  • پشتیبانی پرواز داخلی - موبایل :
تماس با ما درباره ما قوانین و مقررات پیگیری خرید اخبار
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هواپیمایی مارال گشت پارس می باشد طراحی وبسایت : ایران تکنولوژی