افزایش متوسط تاخیر پروازها به ۹۴ دقیقه


انتشار : 1402/05/02



 

در خردادماه ۱۴۰۲، طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ۲۸ درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند و متوسط زمان تاخیر پرواز ایرلاین‌ها، به ۹۴ دقیقه افزایش یافته است.

 

طبق آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در خردادماه ۱۴۰۲، ۲۸ درصد پروازهای خروجی تاخیر داشتند و متوسط زمان تاخیر پرواز ایرلاین‌ها، به ۹۴ دقیقه افزایش یافت.

بر اساس گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خردادماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۲ درصد و در اعزام و پذیرش مسافر ۳ درصد کاهش و در ارسال و پذیرش بار و پست ۲ درصد افزایش داشته است.

پروازهای داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۵ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۲ درصد کاهش داشته است. پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت نیز نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۳۲ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۱۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۵ درصد افزایش داشته است.

کل پروازهای فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت در خرداد ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۳ درصد افزایش، اعزام و پذیرش مسافر ۲ درصد کاهش و ارسال و پذیرش بار و پست ۲ درصد افزایش داشته است. پروازهای داخلی نیز در این بازه زمانی نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست ۱ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۵ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۶ درصد کاهش داشته است. پروازهای بین‌المللی نیز در نشست و برخاست ۵۰ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۴۹ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۴۸ درصد افزایش داشته است.

متوسط زمان تاخیر پروازهای تاخیردار در خرداد ماه به ۹۴ دقیقه رسید و نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰ دقیقه افزایش یافت؛ ایرلاین‌های فلای‌پرشیا با ۱۳۱، ایران‌ایر با ۱۲۴، وارش با ۱۲۰ کارون با ۱۱۱، چابهار با ۱۰۳ و آسمان با ۱۰۲ دقیقه، متوسط تاخیرهایشان بیشتر از ۱۰۰ دقیقه بود.

در خرداد ماه ۱۴۰۲ شرکت‌های تابان، ایرتور و کارون با ۴۵، ۳۸ و ۳۸ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان به‌ترتیب با صفر و ۸ درصد در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین درصد تاخیرات را دارند؛ به‌عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی آساجت و ماهان بهترین عملکرد را داشته‌اند.

همچنین نسبت به ماه گذشته، شرکت‌های هواپیمایی معراج و وارش به‌ترتیب با ۱۸ و ۱۶ درصد افزایش بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر، کیش‌ایر، کاسپین و چابهارایر به‌ترتیب با ۸، ۸، ۸ و ۴ درصد کاهش در پروازهای برنامه‌ای مسافری، کمترین تغییر درصد رشد پروازهای تاخیردار را دارند؛ به‌عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی قشم‌ایر، کیش‌ایر، کاسپین و چابهارایر بهترین عملکرد را نسبت به ماه گذشته داشته‌اند.

در بخش پروازهای باطل‌شده نیز شرکت‌های هواپیمایی زاگرس و کاسپین با ۷۸ و ۶۵ درصد بیشترین و شرکت‌های هواپیمایی پویاایر و فلای‌پرشیا با ۳ و ۹ درصد در کل پروازهای دارای مجوز، کمترین درصد پروازهای ابطالی را دارند؛ به عبارت دیگر شرکت‌های هواپیمایی پویاایر و فلای‌پرشیا بهترین عملکرد را داشته‌اند.


تماس با ما
  • تلفن :
  • تلفن : پشتیبانی 24 ساعته
  • آدرس :
  • ایمیل :
  • پشتیبانی پرواز داخلی - موبایل :
تماس با ما درباره ما قوانین و مقررات پیگیری خرید اخبار
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هواپیمایی مارال گشت پارس می باشد طراحی وبسایت : ایران تکنولوژی