جاهای دیدنی تبریز در تابستان از بهترین مقاصد گردشگری ایران


انتشار : 1402/05/29



 

با سفر به جاهای دیدنی تبریز در تابستان شاید بتوانید اندکی از این روزهای گرم و خشک تابستانی رهایی یابید.

 

 

جاهای دیدنی تبریز در تابستان

ایران کشوری با تمدن و قدمتی چندهزارساله است که در جای‌جای آن می‌توان انواع جاذبه‌های تاریخی و طبیعی را دید. یکی از شهرهای تاریخی ایران که با طبیعت زیبا و چشم‌نواز خود هرساله میزبان گردشگران بسیاری است، شهر تبریز است.

 

 

همچنین این شهر به‌خاطر موقعیت جغرافیایی خود و نزدیکی به ارتفاعات سهند و وجود باغ‌های فراوان در اطرافش دارای آب‌وهوای تعدیل شده در تابستان است که آن را به یک مکان ایده‌آل برای آخرین روزهای تعطیلات تابستانی تبدیل می‌کند. در ادامه مطلب به معرفی چند مورد از بهترین مقاصد گردشگری تبریز خواهیم پرداخت.

 

بازار تبریز از جاهای دیدنی تبریز در تابستان

اگر جزء آن دسته از گردشگرانی هستید که به دنبال دیدن جاذبه‌های تاریخی یک شهر هستند یا دلشان می‌خواهد جیب‌های پر پولشان را در یک بازار منحصر به فرد خالی کنند، قطعا بازار تبریز یک پیشنهاد عالی برای شماست. این بازار سرپوشیده تاریخی که سال‌هاست پابرجا مانده است با مساحتی حدود یک کیلومتر از وسیع‌ترین سازه‌های آجری دنیا به‌حساب می‌آید.

این بازار با ۵۵۰۰ حجره، ۲۰ راسته، ۲۵ تیمچه، ۳۵ سرا، حمام، مدرسه، مسجد و کاروان‌سرا یکی از جاهای دیدنی تبریز در تابستان محسوب می‌شود که مکانی بسیار خنک و زیباست. بازار تبریز از زمانی که جاده ابریشم رونق داشته، بر سر راه کاروان‌های تجاری بوده و از سال ۱۳۸۹ به‌عنوان بزرگ‌ترین سازه مسقف جهان در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

 

کوه عینالی از مکان های تفریحی تبریز برای جوانان

لابد از خودتان می‌پرسید چرا کوه عینالی باید یکی از مکان های تفریحی تبریز برای جوانان باشد؟ خب راستش را بخواهید به این دلیل است که این کوه حدود ۱۹۶۰ متر از دریا ارتفاع دارد و برای بالارفتن از آن هرچند می‌توانید با ماشین بالا بروید؛ اما پیاده مزه دیگری دارد.

این کوه در ناحیه شمالی تبریز واقع شده و از مجموعه‌ای از قله‌ها و تپه‌ها و دره‌های سرخ‌رنگ تشکیل شده که با نام عون بن علی نیز شناخته می‌شود. بر فراز این کوه که در اطراف آن جنگلی سرسبز و خنک وجود دارد آرامگاه دو تن از فرزندان حضرت علی (ع) بر بلندای این کوه که مقبره آن‌ها به زمان ایلخانان برمی‌گردد.

بعضی از مورخان تاریخی معتقدند که این بنا قبل از ورود اسلام به ایران کلیسا بوده و پس از آن به زیارتگاه تبدیل شده است. سبک و معماری دوره ایلخانی در بنای این زیارتگاه کاملا مشهود است و در مجموع از ۹ اتاق، ۶ گنبد، هشتی، ایوان، دو میل مناره توپر و پنج ستون سنگی بزرگ تشکیل شده است.


تماس با ما
  • تلفن :
  • تلفن : پشتیبانی 24 ساعته
  • آدرس :
  • ایمیل :
  • پشتیبانی پرواز داخلی - موبایل :
تماس با ما درباره ما قوانین و مقررات پیگیری خرید اخبار
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هواپیمایی مارال گشت پارس می باشد طراحی وبسایت : ایران تکنولوژی