چشم انداز گردشگری در سال 2021 چگونه است؟


انتشار : 1400/01/21



داستان چیست؟

پس از پایان سال دشوار 2020، در ابتدای سال 2021 با توجه با تشدید محدودیت های سفر توسط کشورها در پاسخ به شیوع ویروس کرونا، گردشگری جهانی با مشکلات بیشتری مواجه شده است. براساس آخرین گزارش سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در تمام جهان و در همه ماه های گذشته شاهد افت شدید گردشگری بوده ایم.

 

از مهمترین موانع بازیابی سفرهای بین المللی، آزمایش الزامی، قرنطینه و در برخی موارد بسته شدن کامل مرزهاست. علاوه بر این، سرعت و توزیع واکسن آهسته تر از حد انتظار است و این مورد باعث تاخیر بیشتر در شروع گردشگری خواهد شد.

 

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل UNWTO گفت: سال 2020 به عنوان بدترین سال ثبت شده در زمینه گردشگری بود و جامعه بین الملل برای اطمینان از روشن تر شدن وضعیت گردشگری در سال 2021 باید اقدامات قوی و فوری انجام دهد، زیرا که میلیون ها معیشت و تجارت به این موضوع مرتبط است.

برای بازگرداندن اطمینان به جهانگردی، هماهنگی بهتر بین کشورها و شیوه نامه های هماهنگ سفر و بهداشت ضروری است و اجازه می دهد سفرهای بین المللی در نیمکره شمالی قبل از اوج فصل تابستان با خیال راحت از سر گرفته شود.

با نگاه به آینده، سازمان جهانی گردشگری برای سال 2021 دو طرح ارائه کرد که بازگشت احتمالی سفرهای بین المللی در نیمه دوم سال را در نظر می گیرد. طرح اول به بازگشت در ماه جولای و افزایش 66 درصدی ورود گردشگر بین المللی برای سال 2021 در مقایسه با کمترین سطح تاریخی سال 2020 اشاره دارد. در این حالت، ورودی ها هنوز 55 درصد کمتر از میزان ثبت شده در سال 2019 است. طرح دوم بازگشت احتمالی در ماه سپتامبر را در نظر گرفته و منجر به افزایش 22 درصدی در مقایسه با سال گذشته است و البته این میزان نیز 67 درصد کمتر از سال 2019 است.

چشم انداز گردشگری در سال ۲۰۲۱ چگونه است؟

تماس با ما
  • تلفن :
  • تلفن : پشتیبانی 24 ساعته
  • آدرس :
  • ایمیل :
  • پشتیبانی پرواز داخلی - موبایل :
تماس با ما درباره ما قوانین و مقررات پیگیری خرید اخبار
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آژانس هواپیمایی مارال گشت پارس می باشد طراحی وبسایت : ایران تکنولوژی